El viatge més llarg de l'avi Felip

El viatge més llarg que ha fet  l’avi Felip va ser a Brussel•les el 20 maig del 2009. El nostre gegant acompanyat d’una quinzena de membres de la Colla Gegantera de Sant Antoni de Vilamajor, va assistir a un acte promogut pel grup 10.000 Catalans per la independència dels Països Catalans.

El viatge es va fer amb cotxes particulars i amb una furgoneta llogada on viatjava el gegant prèviament desmuntat. El grup va sortir del nostre poble un divendres a les 7 del vespre i va arribar l’endemà al matí, just unes hores abans de l’inici de l’acte.

La manifestació va transcórrer tranquil•lament pels carrers de la capital europea amb un to molt familiar. Era curiós veure molts pares i mares que portaven el seus fills petits en cotxets o a coll-i-bé.

Em va sorprendre la passivitat amb que els habitants de la ciutat belga van rebre la nostra manifestació. Després ens vam assabentar que estan acostumats a “suportar” actes d’aquests tipus a diari.

Tots els assistents ens van felicitar per la bona pensada de dur el gegant que va estar acompanyat per un parell dels nostres grallers més joves; fins i tot vam sortir per la televisió autonòmica!

Un cop acabada la manifestació els geganters vam poder gaudir d’una tarda per visitar els llocs més turístics de Brussel•les, com ara el famós Manneken Pis que, com deien en aquella sèrie, “me l’imaginava més gran”. Una curiositat, és habitual que el famós “pixaner” estigui disfressat, ja sigui en commemoració d’alguna data especial o vestit com alguna associació o grup.

A l’endemà, a primera hora del matí, vàrem iniciar la tornada, cansats però molt contents d’haver participat en una petita part de la història del nostre país i presentant el nostre estimat gegant a tota Europa.